Възможност за развитие в сферата на маркетинга – бранд мениджмънт

Развитие в сферата на продажбите и маркетинга може да ви донесе изключително много опит, но и наистина добра заплата. Но освен да продавате, в тези две икономически категории можете да правите и много други, допълнителни неща. Така например, ако вашият талант е общуването с хората, можете да се насочите към планирането на маркетинг кампаниите, както и към конвентирането на рекламата в продажби и т.н. Такъв тип продавач, продажбите се дължат най-вече на внимателния и индивидуалния подход към всеки един потребител. Но от друга страна, има и хора, които ще изпитат удоволствие от изграждане на маркетинг кампании с цел израстване на пазара, както и с цел подобряване имиджа на компанията, т.е. това, което те ще правят е брандинг, ефективна комуникация с персонала, клиентите и дори рекламните агенции.

Да създаваш брандинг кампания и с това да допринасяш за активността на потребителите е една от най-интересните професии от направелението на маркетинга. Само си помислете за всички онези брандове, за които можете да се сетите на мига. Ние свързваме продуктите им с техния бранд, с тяхното лого, с визуалната им марка. Ето, нека вземем за пример козметичната индустрия: всички добре познаваме световните марки Olay, Nivea и Loreal. А сега преминете към ИТ сферата – знаем и логата на Dell, IBM и така нататък, нали?

Apple и Microsoft са добре познати брандове и дори малките деца знаят какво стои зад техните лога. Но те не са особено запознати какво точно стои зад логата на Ikea, Tesco и Target, например, нали? Сега си помислете за банкови услуги. Какво изниква в съзнанието ви – може би логото на HSBC или DSK? Сега преминете на авиолинии и пътувания. По всяка, вероятност се сещате за British Airways!

Но брандът не е само за да създаде тази светкавична визуална асоциация с логото на компанията. Да, логото е много важно за бранда и да, то определя една линия продукти, отграничава един продукт от другия, но освен с лого, всяка успешна линия продукти се отличава и цялостно по своя бранд.

Успешните марки съдействат за изграждане на трайна връзка с клиентите. Един потребител става лоялен към определен бранд и това, обикновено, трае за цял живот. Така например, ако човек се е обзавел с Ikea у дома, трудно ще бъде да намерите нещо българско или италианско в неговия интериор.

Но когато се изгражда един бранд, не само качеството на продукта или мнението на клиента са от значение. Участието на цялата компания, нейното посвещение в брандинг кампанията е важно! А това е огромен процес, който изисква развитие във времето.

В днешно време, се приема теорията, че визията на бранда трябва да отговаря на актуалното време или дори да е леко футуристична. И след като брандът „комуникира“ с потребителя, той се превръща в изключително ефикасна сила за организацията и нейното развитие.