12 убийствени съвета как да постигнем по-добра конверсия

И така, изградили сте вашият онлайн магазин и вече сте го довели до работещо състояние, с цялото разнообразие от допълнителни украси, поставени на място. И по всяка вероятност той вече привлича добър трафик, който се трансформира и в някакви продажби. Чудесно!

Но някога опитвали ли сте да се върнете крачка назад и да проверите конверсията на вашия уеб сайт? Колко точно от посетителите му са превърнати в плащащи клиенти? Ако сте го правили, вече знаете. Ако не сте, може би ви очаква изненада, а може би дори истински шок.

Докато средните нива на конверсия на уеб сайт за електронна търговия варират от сектор на сектор и от един сайт на друг, като цяло можете да се смятате за щастливци, ако вашата конверсия се движи около 5%. Някои проучвания и изследвания показват, че в най-общ план средните показатели са около 3% и дори по-ниски!

Дори конверсия от 5% означава, че 95 от 100 посетители на вашия уеб сайт са го напуснали без да направят покупка. А по всяка вероятност сте похарчили и продължавате да харчите немалко средства, за да привлечете посетители към уеб сайта си (било то чрез PPC, SEO/SEM, SMM или каквото и да е друго). И така, всеки посетител ви струва пари, независимо дали ще купи нещо или не.

Предвид обстоятелствата, очевидно е че ако увеличите нивото на конверсията на уеб сайта си, това ще бъде много благоприятно за вас.

Предлагаме ви 12 изключително полезни съвета, които ще ви помогнат да постигнете точно това – да увеличите конверсията на вашия уеб сайт:

1. Оставете телефонен номер на вашия уеб сайт

Много посетители напускат уеб сайтовете за електронна търговия без да купят нищо, защото по някаква причина са искали да говорят с жив човек, преди да закупят каквото и да е, и не са могли да го сторят. Помествайки телефонен номер за връзка на видно място в уеб сайт за електронна търговия, може да даде тласък на конверсията.

2. Подобрете визуализирането на валутата

След като вашият магазин е онлайн, предполага се че продавате в много страни по света.

Много от посетителите няма да пазаруват от вас, ако платформата/бек-енд приложението за електронна търговия на вашия уеб сайт не показва цените в тяхната местна валута.

Подобряването на опциите за показване/избор на различни валути на вашия уеб сайт, ще доведе до по-високо ниво на конверсия. Най-добрите платформи за електронна търговия ви позволяват да направите това лесно и безпроблемно.

3. Предложете повече опции за изпращане на стоки

Много посетители ще изоставят поръчките си на вашия уеб сайт, ако не намерят подходяща опция за изпращане (превоз) на стоки.

Предлагайки повече опции за изпращане на стоки, ще постигнете по-високи нива на конверсия.

4. Подчертайте опциите за защитено плащане

Несигурността относно разкриването на информация за кредитни карти е една от най-често спелуваните причини за това, че посетителите излизат от уеб сайт за електронна търговия без да са направили покупка.

По всяка вероятност шлюзът (гейтуей) за разплащане на вашия сайт е а) конфигуриран да използва защитен HTTP протокол (HTTPS) и б) сертифициран от заслужаваща доверие трета страна/ни, за да бъде надежден.

Подчертавайки тези опции за надеждност/защитеност на финансовата информация на вашия уеб сайт, ще увеличите нивото на доверие у посетителите му и това ще доведе до по-високи нива на конверсия.

5. Покажете отзиви, за да изградите доверие

Нека погледнем фактите: повечето от посетителите на вашия уеб сайт не познават нито вас, нито марката ви, нито вашите продукти.

Предвид това, как да се доверят на вашия уеб сайт и продукта/те, които той предлага? Това кара много потребители да го напуснат, без да купят нищо.

Показвайки автентични отзиви от клиенти на вашия сайт, ще ви помогне да изградите доверие и ще даде тласък на конверсията.

6. Опростете процеса на плащане

Много посетители на вашият уеб сайт, които вече са направили стъпката превръщаща ги в купувачи, изоставят процеса на разплащане в самия му край – прегледа преди заплащане, ако цялата процедура им се стори досадно проточена.

Рационализирането на полетата за попълване на прегледа преди заплащане ще редуцира броя на отказалите се от завършване на процеса на плащане посетители и ще доведе до по-добра конверсия.

7. Направете сайта си удобен за мобилни устройства

Със сигурност няма да останете изненадани да узнаете, че порядъчно голям процент от посетителите ще влизат в уеб сайта ви през смартфони и таблети. Предвид този факт, очевидно е че много от тези посетители ще излязат от сайта ви без да закупят нищо, ако той не работи и не се визуализира добре на устройствата, които те ползват.

Правейки уеб сайта си, включително процеса на плащане, удобни за ползване на

мобилни устройства, ще доведе до по-висока конверсия.

8. Опростете навигацията на уеб сайта си

Усложнената или неинтуитивна навигация на уеб сайта е друга причина за това много посетители да го напускат без да направят покупка.

Ако опростите навигацията на сайта си и я направите по-удобна за потребителя, тя ще превърне повече посетители в клиенти.

9. Събирайте имейл адреси и предлагайте възстановяване на количката за пазаруване

Независимо какво правите, винаги ще има такива посетители, които ще преглеждат продуктите на сайта ви, ще добавят един или повече от тях в количката за пазаруване и след това просто ще излязат неочаквано от сайта.

Сега няколко добри новини. Има шанс да превърнете такива посетители в купувачи дори на по-късен етап, използвайки процес от две стъпки. Първо, трябва да се опитате да съберете имейл адресите на посетителите в самото начало на процеса на плащане. След това, ако и когато посетителите изоставят количката за пазаруване, ще им изпратите дискретен имейл от типа „Здравейте, какви затруднения имате?” с връзка обратно към вашия уеб сайт, с възстановена количка, заредена с избраните преди това от посетителя продукти.

Най-малкото няколко от тези посетителки ще си купят желаното по този начин.

10. Направете така, че магазина и продуктите ви да се отличават

Откриването на по-добра цена на друго място, често се явява сравнително обичайна причина за това, много посетители да решат да не пазаруват от вашия уеб сайт.

Подчертавайки някои уникални качества и характеристики на вашия онлайн магазин и продукти, и карайки ги да изпъкнат сред конкурентните такива, ще убеди повече потребители да пазаруват от вас.

11. Направете очебийно това, което предлагате

Много хора, основно в ранните етапи на процеса на пазаруване, влизат в сайта ви само с бегъл интерес към продуктите ви и евентуално намерение да направят покупка на по-късен етап. Интересът на такива посетители също е краткотраен.

За щастие има няколко начина, по които можете да създадете предпоставки за превръщането на такива посетители рано или късно в купувачи:

  • Предлагайте най-популярните си продукти и/или специални оферти – това ще подтикне някои от случайните посетители да станат купувачи
  • Направете това, което вашият сайт продава очевидно – това ще накара много посетители да го запомнят в отметките си и евентуално да се върнат на по-късен етап и да пазаруват
  • Предложете абонамент за безплатен бюлетин – много абонати ще се върнат на сайта ви на по-късен етап и ще си купят нещо

12. Предоставете цялата информация за контакт с вас предварително

Неочакваното допълнително оскъпяване при прегледа преди плащане, може би води до най-големия процент от посетители, които напускат даден уеб сайт без да си купят нищо.

Показвайки предварително всички приложими разходи, колкото може по-рано, значително ще редуцира броя на отказващите се при прегледа преди плащане и ще доведе до по-добра конверсия.

И накрая запомнете следното: подобряването на конверсията на вашия онлайн магазин е метод, способен да доведе до висока възвръщаемост на инвестициите, така че игнорирайте тези съвети на собствен риск.