10 инструмента за изграждане на връзки, които всеки интернет маркетинг спец би трябвало да използва

Изграждането на връзки е постоянен процес и представлява занаят, който има нужда от качествени инструменти, за да бъде прилаган успешно.

Ефикасната кампания за изграждане на връзки разчита на отличен бек-енд инструментариум за изграждане на връзки. Овладяването на този инструментариум определено ще ви превърне в ефективни специалисти в изграждането на връзки.

Предвид казаното дотук, аз използвам повече от един инструмент, за да доведа кампанията си за изграждане на връзки до успешен край, без да съм дилър на инструменти (знаете какво имам предвид).

Придържам се към ползването на няколко инструмента, които улесняват работата ми и ме предпазват от излишен стрес, и ви съветвам да направите същото.

Затова, в тази статия ще споделя с вас 10 водещи инструмента за изграждане на връзки, които всеки сериозен онлайн маркетьор или SEO практик, би следвало да използва (незадължително всичките 10).

Да започваме…

1) Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools ви предоставя подробен доклад за видимостта на вашите страници в Google.

Можете да:

  • Предоставяте и управлявате карти на сайтовете (sitemaps)
  • Виждате обходените или индексирани страници
  • Предоставяте и управлявате роботи
  • Задавате предпочитан домейн
  • Проверявате скоростта на зареждане на сайтовете
  • Отказвате връзки
  • Проверявате елементи в SERP, за да подобрите файловите заявки (hits)
  • Получавате резултати от класирането на вашите страници в Google
  • Получавате предупреждения за възможни наказания и други известия за подобрения
  • Много, много други…

Цена: Безплатен

2) AHREFs

Ahrefs е един от най-добрите инструменти за анализиране на входящи връзки в отрасъла.

С него можете да проверявате за:

  • Препращащи страници
  • Всички входящи връзки
  • Препращащи подмрежи
  • Препращащи IP адреси
  • Препращащи домейни (.gov, .edu, .com,.net, .org)
  • Проблеми по сайта
  • Типове връзки (dofollow, nofollow, sitewide, non-sitewide, image и др.)

Тези анализи са представени в приятна наглед статистическа карта за лесно разбиране, възприемане и запаметяване.

Индексът от връзки на Ahref се обновява на всеки 15 минути, което го прави най-търсеният инструмент за анализ на връзки за интернет маркетьори и практикуващи SEO от всички нива.

Цена: Безплатен за обикновен акаунт; платените акаунти започват от 79$ на месец.

3) Majestic SEO

Друг рядък скъпоценен камък. Majestic SEO е лидерът, когато става дума за обширни и подробни SEO анализи и анализи на връзки.

Той има 603,761,245,965 уникални URL-а в допълнителния си индекс и 2,844,485,039,149 като постоянен индекс за уникални URL (данните са валидни към датата на създаване на настоящата статия).

Неговата информационна база данни с връзки се обновява на всеки 2 дни, което го прави един от най-добрите (ако не и най-добрият) инструменти за проучване на връзки за SEO практици и др.

Цена: Започва от £44.99/месец (план „Сребро”).

4) Open Site Explorer

Списъкът не е пълен без този златен инструмент за анализ на връзки.

Open Site Explorer (OSE) беше стартиран в началото на 2010 г. и се явява фантастичен заместник на популярния инструмент на Yahoo – Site Explorer.

Въпреки че изпълнява почти същите функции като другите инструменти за анализ на връзки, този добавя нещо повече към цялостната картина с интуитивния си, но въпреки това изключителен и безкрайно удобен за потребителя интерфейс.

Аз самият не бях голям почитател на Open Site Explorer до края на 2013 г, когато направих анализ на връзките на един от сайтовете на мой клиент.

Наистина ме впечатли потребителския му интерфейс.

Open Site Explorer предлага три нива на акаунти:

  1. Гости – без регистрация
  2. Собственици на безплатни акаунти
  3. Професионални членове на SEOmoz

Гостите могат да получават до 3 доклада на ден ограничени само до 200 връзки на доклад – не повече, нито по-малко.

Собственици на безплатни акаунти могат да виждат неограничени доклади, съдържащи до 1000 линка всеки.

Професионалните членове имат привилегията да виждат неограничени доклади с до 10,000 връзки. Включени са също данни, достъпни само за про членове и никой друг.

Цена: Към настоящият момент започва от 79$/месец – олекотен план

5) Rapportive

Това е отличен инструмент за достигане на връзки. Това което Rapportive всъщност прави, е да извлича на порции детайли за даден индивид или организация, когато техния имейл адрес се записва в адресната книга на Gmail.

Например, ако търсите социалните акаунти на отделен индивид или организация, с които искате да се свържете, можете просто да се впишете в своя Gmail акаунт, да изпишете техния имейл адрес в книгата си с контакти, и Rapportive ще визуализира всичката информация за тях, включително и социалните акаунти.

Ако не разполагате с имейл адресите им, можете просто да изпишете предполагаеми такива и да видите какви резултати ще предложи Rapportive.

Цена: Безплатен

6) BuzzStream

BuzzStream е един от най-добрите инструменти за управление и изграждане на връзки на пазара.

Въпреки че е малко скъп, той включва някои отлични функции за създаване на полезни връзки, които със сигурност ще ви помогнат да изградите качествени входящи връзки към вашите уеб сайтове.

Основно има две ефективни техники за изграждане на полезни връзки, които можете да използвате с този инструмент:

  1. Изграждане на списък със счупени връзки
  2. Гост-публикуване
  3. BuzzStream ще претърси сайтове, приемащи гост-публикуване и ще извлече всички данни за контакт (ако има такива).

В случаят с увредени връзки, BuzzStream ще потърси сайтове които имат счупени външни връзки, ще събере URL адресите и ще извлече наличната информация за контакт от съответните сайтове.

Цена: Акаунтите започват от 29$/месец (начален план)

7) Searchmetrics

Този инструмент беше и винаги е бил най-добрият конкурент сред инструментите за анализ в сектора.

Searchmetrics съдържа 4 мощни пакета:

  1. SEO пакет
  2. Платен пакет за търсене
  3. Пакет за връзки
  4. Социален пакет

Една от най-добрите възможности на този инструмент е поддръжката и интегрирането на множество езици.

Така може да се направи анализ на конкурент на език, различен от английски.

Цена: Месечните абонаментни планове започват от 99$ и достигат до 949$ и повече.

8) Group High

Проучването на връзки, направено лесно. Blogger outreach платформата GroupHigh е най-добрият инструмент за търсене на връзки на пазара.

Той идва пакетиран със следните възможности:

  • Интегрирана база данни с повече от 18,000,000 активни блога в интернет.
  • Пълна социална статистика, подробна контактна информация и статистика за домейни.
  • Инструменти за откриване на връзки
  • Mention мониторинг
  • Проследяване и докладване на активността

Най-добрата функция на този инструмент обаче, е опцията за търсене.

Наберете търсене в нишата си и ще бъдете представени с огромен брой блогове, споменавайки своите ключови думи, а някои с основната си тема, контактите си, социалните си данни и друга полезна информация.

Цена: Около $7500.00 на година (твърде скъпо)

9) Ontolo

Този елегантен инструмент преброжда Google в търсене на потенциални връзки и ви предоставя целеви списък за одобрение или отхвърляне.

Ontolo, въпреки че не е популярен, е отличен инструмент за търсене на връзки и включва някои от най-добрите функции за проучване на връзки, които позволяват събирането на много качествени входящи връзки.

Цена: Безплатен пробен период и след това платени акаунти от 97$ на месец.