Как да създадем стратегия за дигитална реклама (част 2)?

В първата част на статията  обсъдихме:

  1. Проучване потенциала на продукт/услуга.
  2. Избор на читав продукт/услуга.
  3. Оценка на собствените дигитални активи и тези на съперниците ви.
  4. Какво е вашето уникално търговско предложение?
  5. Какво е вашето позициониране?

Сега продължаваме напред с други стъпки, които ще ви помогнат да направите първите си активации, тоест пускания на дигиталния кампании – и да мислите стратегически!

  1. Създайте профил на вашия идеален клиент, а ако е необходимо – и няколко профила.

Какви са характеристиките на вашите идеални клиенти?

От каква възрастова група са те, кой пол са, къде живеят и какво работят, какви пари изкарват, какви са интересите им, какъв проблем им решавате с продукта или услугата си, какви са аналозите и защо биха избрали друг продукт вместо вашия?

Обмислете сериозно това нещо и го разпишете.

Например, да речем, че продавате фитнес услуга.

Мотивите на младите мъже и жени за посещение във фитнес се различават коренно от мотивите на по-възрастните хора.

Затова рекламата следва да е представена по друг начин с оглед естеството на проблема, който се опитвате да решите за тези хора.

Ето ви пример за потребителски профил за фитнес:

Млад мъж – 25-34. Цел на посещението – подобряване на физическа форма и натрупване на мускулна маса.

Какво би купил от фитнеса – протеинови добавки с високо качество; би се консултирал с треньор и евентуално би ползвал личен треньор;

Фитнесът е място, където може да се среща с приятелите си и да завързва контакти.

Важно за него е разнообразието от тренировъчни уреди, за да може да извършва съответните упражнения.

И така, да опитаме с профила на възрастен мъж – 65 – 74 г.
Цел на посещението – поддържане на добър тонус, сваляне на излишни килограми.

Важни уреди – кростренажор и уреди с леко до средно натоварване.

Би се консултирал с личен треньор по отношение поддържане на добър тонус.

Ставите му са по-захабени и това следва да се предвиди в уточняването на типа тренировки, които ще провежда.

***

И така, след като сте направили профил или няколко профила на идеалния си клиент/и, време е да преминем към създаването на самата рекламна кампания.

Например, когато ние от webselo.com започваме рекламна кампания, винаги питаме клиентите си каква е целта, която биха искали да постигнат.

В случай че целта е повече “продажби”, тогава е много важно да се уточни какво значи “повече” – 1 продажба повече дневно, или 100 продажби дневно?

Ключов момент е одитирането на свършеното досега, както и да се оцени дали поставената цел е реалистична.

Защото, ние можем да си поставяме всякакви цели, ала ако те са нереалистични – например с разход от 5 долара да продадем 40 нови ферарита на пълната им цена, на клиентът следва да бъде обяснено какво може и какво не може да се направи.

И така преминаваме към стъпка 7…

  1. Оформяне на стратегия за постигане на поставената от точка 6 цел.

Да приемем, че целта ни е да продаваме нов продукт, който изисква известно осмисляне.

В този случай едва ли директните продажби биха били най-удачния вариант, защото те ви извеждат за пръв път пред съответната аудитория.

По тази причина бих препоръчал друг подход – създаване на индивидуална продажбена фуния.

Да приемем, просто за примера, че ползваме само фейсбук за реклама на този бизнес.

Примерна фуния би била следната:

-Създаване на полезно съдържание към целевата група и промотирането му.

-Хората, които са взаимодействали с това съдържание – на тях им сервираме, но само на тях – допълнителни ползи от продукта.

-На тези, на които сме сервирали допълнителни ползи – вече им пускаме някаква готина оферта, която е със срок, тоест – намалено до еди коя си дата.

По този начин бихме постигнали по-висока ефикасност, отколкото при директно пускане на продажбена кампания тип “Купи сега”.

Също, много е важно да помислите за медиен план, тайминг на активациите и анализ на резултатите. За това в следващата точка.

  1. Създаване на медиен план – изключително силно предимство е познаването на няколко различни рекламни екосистеми, като например гугъл и фейсбук, които са ключовите за България, както и техните инструменти.

По този начин ще имате ноу-хау и ще знаете точно коя да ползвате в даден момент.

Например, фейсбук не е най-доброто решение за промотиране на продукти, които изискват рационално вземане на решение – при такъв тип казуси гугъл е доста по-добър вариант.

Все пак, това не означава, че фейсбук е излишен. Можете например да направите кампания за привличане на клиенти чрез гугъл, а с тези клиенти, които вече сте привлекли – да взаимодействате с ремаркетинг в екосистемата на гугъл, екосистемата на фейсбук, и ютюб, разбира се.

Защо да го правите ли?

Понеже потребителят в наши дни ползва многоканална среда. Той не е само на едно място – той бива побутван, във взимането на своето решение, от много и различни канали.

Много е важно да сте наясно с това при разгръщането на вашата дигитална стратегия.

Също така е много важно и времето на пускане на отделните елементи от стратегията.

  1. Тайминг на рекламните канали.

Например, пуснали сте полезен материал към целевата си група и решавате 6 месеца по-късно, на същата тази целева група, да пуснете друга полза, касаеща продукта ви.

Съжалявам – твърде е късно. Аудиторията е “изстинала” и трябва да я “затопляте” наново.

Да не би да си мислите, че само вие продавате “прах за пране с иновативна формула?”

Внимание – не сте самички на пазара – има много други организации, които се борят, които всъщност се БИЯТ за вниманието на клиента!

Невероятно важно е да настроите всеки един от каналите в правилното време.

Например, информирате потребителите – седмица по-късно им давате ползите – и само на консумиралите ползите – оферта за съответния продукт.

Така, гарантирам ви, ще постигнете доста по-устойчиви резултати.

Оттам насетне остава да работите с тази аудитория, с която веднъж вече сте взаимодействали.

На най-добрите си клиенти давайте неща, които не предлагате на никой друг. Това прави впечатление на хората и мнозина остават лоялни клиенти.

И трябва наистина много тежко да сгафите пред тях, за да ви изоставят.

И така, това беше от мен – аз съм Кико, основател на webselo.com, и с екипа ни сме на линия за съдействие по важните за вас теми.

Благодаря ви и до скоро!

Статията подготви – Кирил Йовев – Кико

Повече за него – https://www.facebook.com/kiril.yovev

Пишещ човек. Google Ads, SEO & FB Маркетинг + Сайтове.

Webselo.com | LoveLife.bg